Post

Charakterystyka cyfrowych zachowań konsumenckich

Czy wiesz, że Coca-Cola dostosowuje smak swoich produktów do nawyków żywieniowych ludzi na różnych rynkach? To samo dotyczy reklam, które produkuje ta największa na świecie marka napojów gazowanych i wielu innych aspektów jej działalności. Specjaliści od marketingu zauważyli, że śledzenie zachowań i nawyków konsumentów cyfrowych dostarcza informacji kluczowych dla powodzenia kampanii.

Branża cyfrowa w dużej mierze opiera się na danych o użytkownikach i oferuje szeroki wachlarz narzędzi i kanałów do usprawnienia danych, które dotyczą tego, jak każdy konsument zachowuje się w sieci. Dzięki temu firmy mają szansę poprawić te elementy swojego produktu lub usługi, które nie rezonują dobrze z docelową grupą odbiorców.

Zmienność

Wraz z postępem technologii cyfrowej, zmieniają się również zachowania konsumentów. Tak, ludzie zawsze będą potrzebowali szybkiego i łatwego sposobu na uzyskanie określonego produktu lub usługi. Jednak wraz ze zmianami technologicznymi zmienia się również sposób, w jaki kupujemy zadania online, zamawiamy buty w przedsprzedaży lub zapisujemy się do serwisu streamingowego. Mając to na uwadze, ważne jest, aby wiedzieć, że cyfrowe zachowania konsumenckie mogą się łatwo zmieniać, a powody zmian wahają się między czymkolwiek, od globalnych wpływów politycznych po najnowsze innowacje w oprogramowaniu, które dotyczą strategii biznesowej.

Dlatego też, wiedząc, że cyfrowe zachowania konsumenckie mogą się zmienić tak szybko, ważne jest, aby stale monitorować swoje wskaźniki i próbować dowiedzieć się, jak rzeczy zmienią się w przyszłości. Jeśli nie czujesz się pewnie co do swojej wizji przyszłych wydarzeń, śledzenie metryk zachowań użytkowników może pozwolić Ci dowiedzieć się, co spowodowało zmianę, abyś mógł zaplanować kolejne kroki.

Interconnectivity

Według najnowszych statystyk technologii cyfrowych, od stycznia 2021 roku, ponad 300 milionów użytkowników Internetu, z czego ponad 250 milionów to regularni użytkownicy mediów społecznościowych. Fakt, że tak szeroka sieć użytkowników może udostępniać posty TikTok na Instagramie lub publikować swoje Tweety na Facebooku oznacza, że użytkownicy oczekują obecnie, że firmy będą obecne we wszystkich formach mediów.

Użytkownicy oczekują, że będą mogli komunikować się z Twoją marką na Facebooku tak łatwo, jak za pomocą czatu na stronie internetowej lub usługi telefonicznej. To samo dotyczy wszelkich wydarzeń specjalnych, zniżek i innych ogłoszeń, które chcesz przekazać swoim zwolennikom. Na dzisiejszym rynku, bycie dostępnym na wszystkich platformach mediów społecznościowych nie jest atutem, ale biznesową koniecznością. Dzięki funkcjom zakupowym na Facebooku i Instagramie, coraz więcej konsumentów oczekuje, że Twoja firma będzie oferować bezproblemowe zakupy i równie bezproblemowe pozyskiwanie danych.

Wykorzystanie AI

Na dzisiejszym rynku AI jest ogromna; mamy wszystko, od transportu, zakupów, nawet usługi streamingowe działające na rozwiązaniach programowych opartych na sztucznej inteligencji. W cyfrowym świecie użytkownicy oczekują od AI pomocy w wyszukiwaniu, sugestii produktów i ogólnego ułatwienia doświadczenia użytkownika.

Sztuczna inteligencja pozwala konsumentom na wyszukiwanie produktów, nawet jeśli nie znają ich dokładnej nazwy. Co więcej, oprogramowanie do rozpoznawania głosu i przetwarzania języka naturalnego pozwala użytkownikom posługującym się różnymi językami z powodzeniem korzystać z Twojej platformy. Nawet obsługa klienta oparta na AI jest wysoko ceniona, z nowoczesnymi chatbotami rozumiejącymi i odpowiadającymi na ludzkie problemy za pomocą głosu.

Wnioski

To były jedne z najbardziej godnych uwagi cech dzisiejszych cyfrowych zachowań konsumenckich w świecie online. Ważne jest, aby zwracać uwagę na zmiany, ponieważ jest to jedyny sposób, aby utrzymać swój biznes na powierzchni. Nadążanie za najnowszymi trendami w technologii cyfrowej jest trudne i kosztowne, więc upewnij się, że pozostajesz w kontakcie z tymi aspektami branży, które mają największe znaczenie dla Twojej firmy.


Autor Bio:

Jake S. Platt jest 31year old freelance essay writer service provider. On ma tytuł magistra w marketingu i obecnie rozpoczął swoją drogę jako pisarz treści. Napisał swoją pierwszą historię w wieku 15 lat, teraz przynosi swoje dziesięciolecia doświadczenia, aby inspirować ludzi do odkrywania świata marketingu.