Post

Czym jest Crowdfunding i dlaczego powinieneś go rozważyć?

Crowdfunding to mechanizm przyciągania pieniędzy na różne projekty, akcje charytatywne, wsparcie biznesu itp. za pomocą środków dużej ilości osób. Jest to również współpraca ludzi, którzy łączą swoje pieniądze, wysiłki i inne zasoby w celu wsparcia wysiłków innych osób i organizacji. Crowdfunding pozwala na zdobycie pieniędzy bez konieczności zwracania się do banków i funduszy venture. Istnieją takie główne modele Crowdfundingu jak charytatywny, kickstarter i crowdvesting. Ostatni z nich można podzielić na crowdfunding tantiemowy, crowdfunding udziałowy i finansowanie narodowe.

Uważa się, że termin "crowdfunding" pojawił się w 2006 roku wraz z pojęciem crowdsourcingu, ale sama idea ma długą historię. Jednym z najbardziej wyrazistych przykładów crowdsourcingu jest Statua Wolności, na której budowę pieniądze przekazali ludzie. Najbardziej znanym współczesnym amerykańskim serwisem crowdfundingowym jest Kickstarter. Co miesiąc bije on rekordy zebranych kwot, które mogą przekraczać nawet 10 mln dolarów.

Dużą zaletą crowdfundingu jest to, że inwestorzy są osobiście zainteresowani sukcesem projektu. Na przykład, komuś podobają się dziergane swetry pani, która chce otworzyć własny sklep. Inwestor daje pieniądze na jej projekt i zrobi wszystko, żeby go wesprzeć i żeby odniósł sukces. Zdarza się również, że ludzie inwestują pieniądze w zamian za udział w biznesie. Inwestor jest więc zainteresowany zwrotem z inwestycji i będzie gotowy wspierać i promować biznes w realny sposób.

Crowdfunding będzie atrakcyjny i pomocny dla tych, którzy mają pomysły biznesowe, społeczne i charytatywne, a nie mają środków na ich realizację. Takie osoby powinny umieć jasno opisać swój wielki pomysł lub biznesplan, aby przyciągnąć inwestorów. Bardzo pomocny w tym będzie Internet. Przedsiębiorca powinien znaleźć odpowiednią społeczność ludzi, którzy interesują się tą samą dziedziną pracy lub są gotowi zainwestować w przyszły start-up.

Jedną z wad inwestycji w nowy projekt lub firmę jest ryzyko utraty pieniędzy.

Aby zabezpieczyć się przed tym ryzykiem, można wnieść niewielką kwotę pieniędzy, którą jest się gotowym stracić. W przypadku, gdy projekt okaże się sukcesem, można zainwestować więcej, aby mieć większe dywidendy.