Post

Jak technologie cyfrowe w turystyce wpływają na sposób podróżowania

Rozprzestrzenianie się i integracja technologii cyfrowych nieuchronnie zmieniły wszystkie aspekty naszego codziennego życia, ponieważ zapewniają one znaczne usprawnienia i wygodę. Na przykład, technologia cyfrowa zapewniła nam nowe możliwości komunikacji lub nowe sposoby pracy, współpracy, a nawet podróżowania, które jeszcze kilka lat temu były niewyobrażalne.

Nie moglibyśmy wystarczająco podkreślić znaczenia technologii cyfrowej i jej cennego wkładu w świat. Dzięki technologii cyfrowej, skutki COVID-19 nie były tak niszczące, jak byłyby w przypadku braku tych przełomowych rozwiązań technologicznych. Wiele z naszych codziennych czynności, takich jak chodzenie do szkoły, praca czy podróżowanie, byłoby zasadniczo niebezpieczne, a więc zabronione.

W niniejszym artykule przeanalizujemy wpływ technologii cyfrowej na sektor turystyczny oraz obecne trendy technologiczne.

Innowacje technologiczne w turystyce

Wraz z rosnącą siłą nabywczą konsumentów na całym świecie oraz coraz łatwiejszym i tańszym podróżowaniem, branża turystyczna przeszła swoją własną fazę rozkwitu. Szersza integracja technologii cyfrowej, już na etapie planowania podróży i w trakcie jej trwania, sprawiła, że podróżowanie stało się łatwiejsze i tańsze niż kiedykolwiek.

W 2019 roku odnotowano 1,5 miliarda międzynarodowych przyjazdów turystycznych, a prognozy na 2020 rok przewidywały dalszy wzrost o 4%. Ale wtedy wydarzył się COVID-19, a branża turystyczna poniosła poważny cios, tracąc około 2/3 globalnych podróży. Jednak nawet w tym przypadku, innowacje technologiczne w turystyce były w stanie zapewnić bezpieczne podróże i doświadczenia dla zapalonych podróżników, którzy są zamknięci w swoich domach z powodu blokad.

Technologia cyfrowa w turystyce nie tylko przyczyniła się do rozkwitu sektora turystycznego, ale również daje możliwość uchwycenia, przynajmniej w pewnym stopniu, doświadczeń i uczuć związanych z odwiedzaniem nowych miejsc, nawet z domowego zacisza.

Trendy w technologii cyfrowej w turystyce

Poniższa lista nie jest ostateczną listą wszystkich trendów w turystyce, z którymi można się obecnie spotkać podczas swoich podróży. Niemniej jednak, służy ona jako dobry wskaźnik stanu innowacji technologicznych w branży turystycznej.

1. Technologia mobilna

Photo by JESHOOTS.COM on UnsplashIstnieje

tak wiele rzeczy, które możesz zrobić ze swoim smartfonem i tak wiele więcej. Prawie każdy ma teraz przy sobie smartfona, który może stać się Twoim biurem podróży, przewodnikiem, znaleźć dla Ciebie najlepszą restaurację w mieście lub dostarczyć Ci mapę do wędrowania po miejscach oddalonych od miejsc turystycznych. Dodatkowo, możesz zarezerwować tanie bilety lotnicze przez strony takie jak Skyscanner lub znaleźć idealne zakwaterowanie przez Booking, lub Airbnb, jeśli chcesz żyć jak miejscowy.

Ale przed postępem technologii mobilnej i wygody, że oferowane, wszystkie powyższe były czynniki utrudniające podczas podróży. W tamtych czasach, podróżni powinni udać się do lokalnego biura podróży, aby zobaczyć swoje opcje dla ich pożądanej podróży. Ich jedyną opcją było zarezerwowanie biletów lub zakwaterowania za ich pośrednictwem, z ograniczonymi możliwościami dostosowania do ich potrzeb.

2. Rzeczywistość rozszerzona (AR) i rzeczywistość wirtualna (VR)

Photo by Ryutaro Tsukata on PexelsTe

dwie technologie są raczej nowe i stają się coraz bardziej dostępne dla konsumentów. Wiele firm zaczęło wykorzystywać rozszerzoną rzeczywistość (AR) i wirtualną (VR) w swojej codziennej działalności, ponieważ te innowacje niosą ze sobą wiele korzyści. Konkretnie, aplikacji AR i VR nie mogło zabraknąć wśród technologii cyfrowych w turystyce. Ta najnowocześniejsza technologia jest wykorzystywana w celu przyciągnięcia większej liczby klientów w tak konkurencyjnym i kwitnącym sektorze.

Innowacyjne trendy AR i VR dostarczają podróżnym niezrównanych wrażeń. Hotele wykorzystują VR, aby zaprezentować swoje pokoje zainteresowanym klientom. Jest to żywsze medium niż zwykłe zdjęcie lub wideo, pozwalające poruszać się w przestrzeni i doświadczać otoczenia tak, jakbyśmy tam byli. Dodatkowo, wirtualna rzeczywistość pozwala komuś "podróżować" po świecie z zacisza własnego domu, używając specjalnych gogli VR, które pozwalają udać się w dowolne miejsce na świecie. Od pływania kajakiem po turkusowym jeziorze gdzieś w Kanadzie po oglądanie piramid w Gizie z bliska bez słońca palącego skórę. Wszystko to są doświadczenia podróżnicze, które VR pozwala mieć z własnego salonu bez wydawania fortuny.

3. Fintech i płatności zbliżeniowe

Photo by Jonas Leupe on UnsplashFintech

to termin, który opisuje technologię finansową i jest branżą, która łączy usługi finansowe z technologią, i to jest obecny trend w sektorze finansowym. Fintech pozwala na łatwe przekazywanie pieniędzy z czyjegoś konta na inne, natychmiastowo i w większości przypadków bez konieczności uiszczania opłat na rzecz banku. Jako technologia cyfrowa w turystyce, fintech ułatwił płacenie za towary podczas podróży zagranicznych. Turyści mogą łatwo wymieniać swoje pieniądze na lokalne waluty w swoich portfelach cyfrowych po najlepszych kursach rynkowych i kiedy tylko chcą.

Płatności zbliżeniowe nie są nowością, ale jest to trend, który w ciągu ostatnich kilku lat bardzo się rozwinął. Zwłaszcza w zeszłym roku, kiedy wciąż szalała akcja COVID-19, odważni podróżni, którzy przechodzili przez lotniska i wyjeżdżali za granicę, mogli bezpiecznie płacić za pomocą swoich kart, ponieważ nie było transakcji gotówkowych ani obsługi karty przez personel, a także szybciej, dzięki czemu mieli więcej czasu na spędzenie czasu w nowym miejscu, z dala od kolejek.

Podsumowanie

Może się okazać, że rok 2020 był najgorszym rokiem w historii turystyki z 1 miliardem przyjazdów międzynarodowych mniej w porównaniu do roku 2019. Jednak pomimo tego gwałtownego spadku w globalnej turystyce, pewne jest, że dzięki szerszej integracji technologii cyfrowej w sektorze turystycznym, branża wkrótce odzyska dawną świetność i będzie kontynuować swoją ścieżkę wzrostu. Zanim jednak wrócimy do normalności, a ponieważ podróżowanie wciąż jest uważane za niebezpieczne, innowacje cyfrowe, takie jak rzeczywistość rozszerzona lub wirtualna, mogą zaoferować alternatywne doświadczenia podróżnicze, które mogą w pewnym stopniu pokryć twoje pragnienie odkrywania świata.

Jak projekt Flexi-Tour pomaga profesjonalistom z branży turystycznej dostosować się do nowych warunków

Projekt Flexi-Tour to projekt w ramach programu Erasmus+, który wspiera specjalistów w sektorze turystycznym w tych niestabilnych czasach. Ponieważ technologia cyfrowa w turystyce staje się coraz bardziej powszechna, profesjonaliści z branży turystycznej muszą upewnić się, że są w stanie utrzymać się na bieżąco pod względem umiejętności i że ich firmy podążają za transformacją cyfrową, która obecnie trwa w sektorze. Flexi-tour szkoli profesjonalistów z branży turystycznej, aby sprostać aktualnemu zapotrzebowaniu na umiejętności na rynku pracy i promuje uczenie się przez całe życie, aby zwiększyć konkurencyjność firm turystycznych w lokalnych społecznościach z wykorzystaniem innowacji technologicznych.

Więcej o projekcie Flexi-Tour można dowiedzieć się odwiedzając oficjalną stronę internetową.