Post

Fakty o webinarach, które musisz znać

Webinar jest jedną z najnowszych technologii wykorzystywanych przez firmy jako narzędzie marketingowe. Gospodarz przygotowuje sesję i zaprasza ludzi do zapisania się na sesję na żywo, wyznaczoną na konkretny dzień, datę i godzinę. Każdy doświadczony marketer może zaświadczyć, że stworzenie zwycięskiego webinaru wymaga czegoś więcej niż tylko zaproszenia ludzi do zapisania się. Wiąże się to z przygotowaniem interaktywnych treści, zaproszeń w odpowiednim czasie i prezentacji. W ostatnim czasie webinaria zyskały na popularności i coraz więcej firm z nich korzysta. Poniżej przedstawiamy fakty dotyczące webinarów.

Webinaria dotyczą głównie B2B

Według ostatnich badań, większość webinarów to seminaria B2B - ten sektor stanowi 61% wszystkich organizowanych seminariów. Firmy, które celują w swoich konkurentów i odnoszą w tym sukces, to dobry sposób na osiągnięcie dużej sprzedaży w krótkim czasie.

Webinaria B2B są skierowane do dyrektorów generalnych firm, menedżerów marketingu i innych zespołów zarządzających wysokiego szczebla, które mogą mieć znaczący wpływ na firmę. Webinaria B2C nie są jeszcze tak powszechne, głównie dlatego, że klienci indywidualni są łatwiej dostępne za pośrednictwem platform mediów społecznościowych.

Seminaria internetowe są coraz popularniejsze

Od 2010 roku liczba webinarów wzrasta z roku na rok. W szczególności liczba webinarów B2B wzrosła z poniżej 1 000 seminariów rocznie do ponad 4 000 seminariów rocznie na jednej platformie.

Istnieje wiele platform oferujących rozwiązania w zakresie obsługi webinarów, co oznacza, że łączna liczba webinarów rocznie może wynosić średnio ponad 500 000 rocznie. Seminaria B2B nadal znajdują się na szczycie listy.

Webinaria na żywo przyciągają mniejszą liczbę uczestników

Większość webinarów na żywo organizowanych przez firmy przyciągała maksymalnie 50 uczestników. Według raportu, każda firma, której uda się zgromadzić podczas swojego seminarium na żywo 50 osób, radzi sobie bardzo dobrze. Żaden organizator webinaru nie powinien czuć się zniechęcony, ponieważ udało mu się zebrać tylko taką liczbę uczestników.

Webinaria na żądanie cieszą się dużą popularnością

Organizatorzy webinarów na żywo mają jednak powód do uśmiechu. Seminaria na żywo przyciągają niewielu uczestników, głównie z powodu ograniczeń czasowych. Jednak to właśnie webinary na żądanie przyciągają największą liczbę uczestników.

Odsetek webinarów na żądanie może przewyższyć te na żywo o prawie 80%. Dlatego ważne jest, aby mieć dobry sprzęt do nagrywania i udostępnić seminarium online natychmiast po zakończeniu sesji na żywo.

Rejestracja a frekwencja

Jeśli 100 uczestników seminarium na żywo zarejestruje się, tylko około 40% weźmie udział w sesji na żywo. Reszta będzie w większości uczestniczyć w sesji na żądanie lub w ogóle nie weźmie w niej udziału. Jeśli organizator chce zwiększyć frekwencję podczas sesji na żywo, powinien być proaktywny w e-mailach przypominających i mieć atrakcyjne nagłówki dla sesji na żywo.

Aby to zwiększyć, jeśli, na przykład, jesteś agencją oferującą studia w Niemczech, korzystne byłoby, gdybyś popracował nad szczegółami, takimi jak oferta niemieckiego szkolnictwa wyższego, różne programy dla międzynarodowych studentów, możliwości pracy podczas studiów i inne rzeczy. Szczegóły mają znaczenie i to jest to, co trzeba kierować.

23 - Średnia liczba webinarów na firmę w ciągu roku

W zależności od tego, co jest najlepsze dla danej firmy, każda firma, która organizuje webinaria, przeprowadza ich średnio 23 rocznie. Liczba ta przekłada się na około dwa webinaria miesięcznie, co może być wystarczające dla małej lub średniej firmy. Ważne jest, aby prezentować webinary o bogatej treści, a nie 30 czy 40 rocznie.

Sektory reklamy i marketingu osiągają najgorsze wyniki

Według sektorów, wiodącym producentem webinarów jest sektor oprogramowania i technologii, który odpowiada za około 26%. Sektor finansowy ma 12% udziału, a sektor marketingowy, PR i reklama łącznie produkują 3%.

Najlepszy czas na przeprowadzenie webinaru na żywo

Choć grupy odbiorców różnią się w zależności od rodzaju działalności, zaangażowania i położenia geograficznego, większość webinarów lepiej radzi sobie, jeśli odbywa się między godziną 10 a 15. Do gospodarza należy zrozumienie różnic w strefie czasowej i ustawienie webinaru w najbardziej dogodnym czasie. Niektórzy odbiorcy mogą wymagać specjalnego czasu, np. późnym wieczorem, w weekendy lub w innym określonym czasie.

Najlepszy dzień na przeprowadzenie webinaru na żywo

Większość uczestników rejestruje się na webinar, który odbywa się w czwartek. Nie oznacza to, że nie można organizować webinarów w każdy inny dzień tygodnia, ale każdy webinar odbywający się między wtorkiem a czwartkiem może przyciągnąć więcej uczestników niż w pozostałe dni tygodnia. Poza tymi trzema dniami, największą uwagę przyciąga czwartek.

Kiedy ludzie najczęściej się rejestrują?

Więcej uczestników unika wczesnych zapisów, a najwcześniejsze rejestracje zaczynają się co najmniej siedem dni przed datą webinaru. Może się zdarzyć, że kilka osób zarejestruje się dwa lub trzy tygodnie przed dniem konferencji, ale wiele z nich będzie czekać nawet trzy lub dwa dni do seminarium. Co najmniej jedna trzecia uczestników zarejestruje się w dniu webinaru.

Webinaria to doskonałe narzędzia marketingowe

Według raportu, co najmniej 73 procent marketerów twierdzi, że webinaria stają się ich najlepszą platformą do sprzedaży. Głównym tego powodem jest taktyka stosowana przy zapraszaniu na webinary. Po pierwsze, gospodarz musi przygotować bogate w treść zaproszenie. Po drugie, musi zaprosić wybranych uczestników, którzy są liderami w swoich firmach.

Gospodarz wysyła kilka przypomnień przed webinarem na żywo oraz podziękowanie za rejestrację. Po webinarze na żywo, uczestnicy na żądanie śledzą jego przebieg, a gospodarz przeprowadza dalsze działania. Kiedy wszystkie te taktyki są połączone, prowadzą do ogromnego współczynnika konwersji.

Pierwotnie webinaria miały wspierać wewnętrzne spotkania

Twórcy webinarów chcieli stworzyć platformę, na której firmy mogłyby organizować spotkania na żywo ze swoimi zdalnymi pracownikami. Szybko zdali sobie sprawę z potencjału drzemiącego w oprogramowaniu i przekształcili je z narzędzia do komunikacji w miejscu pracy w narzędzie, które może angażować większą publiczność spoza danej firmy.

Większa publiczność nie mogła być już nazywana spotkaniem online, ale seminarium online. W ten sposób nazwa seminarium online stała się seminarium internetowym, a w końcu webinarem.

Wnioski

W ciągu ostatnich dziesięciu lat, liczba firm korzystających z webinarów wzrosła wykładniczo z kilkuset w 2010 roku do kilkuset tysięcy w 2020 roku. Ten wykładniczy wzrost wynikał z potrzeby bliższej interakcji z klientami w celu dostarczenia im wartości. Potencjał tej technologii jest ogromny, jest ona zarówno edukacyjna, jak i interaktywna. Ludzie biznesu mogą przyjąć technologię webinarów jako środek do popchnięcia sprzedaży dalej, na wyższy poziom niż dotychczas.


Autor Bio:

Emily Harrinson pracuje dla cieszącej się dużą renomą firmy essay writing service UK w Londynie. Jest z tą agencją od 2006 roku, a jej praca polega na dostarczaniu pomocy akademickiej dla studentów z USA i Wielkiej Brytanii. Jej hobby to podróżowanie do niezwykłych miejsc, czytanie książek oraz oglądanie programów sportowych i muzycznych. Jest bardzo pozytywną osobą i marzy o zdobyciu nowych szczytów w swojej karierze pisarskiej.